Taas tuo pakkasmittari kohosi yli -30 asteen! Se on jo aivan liian kylmää ja samaa mieltä ovat varmaan nuo eläimemmekin (2 vuohta ja lammas) tuolla navetassa. No, niillä on onneksi omasta takaa paksu turkki...
Olen siis 40 v ja 4 lapsen äiti. Olen neulonut mummini opastuksella 6 v. lähtien ja virkkaukseen perehdyin koulun kässätunneilla. Lisäksi on tullut tehtyä ristipistotöitä, koukkuamista...haaveilen vielä joku päivä kokeilevani kangaspuilla kutomista. Mielilankani on tällä hetkellä varmaan tuo hahtuvavilla, ja siitä tuo blogin nimikin. Siitä voi neuloa, kuivahuovuttaa neulalla tai tehdä märkähuovutukseen kuvioita - siis tehdä vaikka mitä. Olen jo pidemmän aikaa käyttänyt virolaista hahtuvavillaa ja nyt olen oppinut, miten se huovuttuu ja kutistuu. Nämä hahtuvavillat tulevat kaikki samasta kehräämöstä ja kaikki värit tuntuvat huovuttuvan pesukoneessa samalla lailla. Ei tule enää onneksi noita yksiparisia tumppuja..(tai niin ainakin toivon)!
Otin muutaman kuvan keskeneräisistä töistäni, jotka huutelevat ties mistä huushollin kolkasta haluavansa tulla valmiiksi. Mielenkiintoni ja innostukseni ei riitä tekemään yhtä neuletyötä kerralla loppuun, vaan niitä on useampi kesken. Ja jo työni puolesta, on mukavaa vaihtelua vaihtaa tilaustyö hetkeksi omaan neuletyöhön, jota voi tehdä rauhassa tv:tä katsellessa. Tosin tietysti tilaustyöt ovat etusijalla-niistä (ja hahtuvavillan myynnistähän) palkka tulee-ja ne olen luvannut hoitaa asiakkaalle viikon kuluessa tilauksesta. Kyllä välillä saa tikuttaa tosissaan, jotta tuo toimitusaika pitäisi. Nyt aloitan taas säheltämisen tämän blogin muiden sivujen kanssa, jotta saisin nuo kuvat lisättyä. Olen kyllä semmoinen poropeukalo näissä hommissa :(
382505.jpg
(HIH, Onnistuin!!!!) Siis tässä on tulossa itselle polvisukat virolaisesta liukuvärjätystä villalangasta. Puikot taitaa olla nro 3 ja malli oma. Koko varren ajan olen odottunut tuota vihreää sävyä alkavaksi - varresta on tulossa aika aneemisen näköinen harmaa. Täytyy varmaan laittaa "saumat" vihreällä, kun sukka on valmis (sitten vuonna yksi ja kaksi).
382509.jpg
Meillä riehuu isompien poikien keskuudessa McGyver -buumi. Ja 1.poika haluaa itselleen samanlaisen pipon kuin McGyverilla. Sitä olen tikuttamassa Seiskaveljestä 4½ pyöröillä ja toivon sen valmistuvan ennen juhannusta.
382511.jpg
Tässä taasen keskeneräinen tilaustyö ja kuten kaikki huomaa, siitä on tulossa hartiahuivi salomoninsolmuilla. Lankana on Dropsin Alpaca ja koukkuan sitä nelosen virkkuukoukulla. Tuo Alpaca-lanka on kyllä mukavan tuntuista työskennellessä - tosi pehmeää ja tuntuu ihan liukuvan itsestään eteenpäin.